فوتبال7

بررسی انتقال جرمی دوکو از رن به منچسترسیتی؛ برنده‌ی این معامله کیست؟

در این مقاله، فوتبال۷ به بررسی طرفین معامله در انتقال جرمی دوکو به مبلغ 55 میلیون پوند از رن به منچسترسیتی میپردازد.

1402/06/04 7:50 بهروز شیعه‌یان

بررسی انتقال جرمی دوکو از رن به منچسترسیتی؛ برنده‌ی این معامله کیست؟
نمره‌ی رن

یک خروج ناگزیر. باشگاه رن در سال 2020 با خرید 26 میلیون یورویی دوکو از اندرلخت، رکورد انتقالاتی خود را شکست و در حالی که- مجموعه‌ای از مصدومیت‌ها و عدم ثبات - به او اجازه نداد در حدی که از او تمجید می‌شد، بدرخشد، اما عملکردش به‌گونه‌ای بود که او را یک خرید سودآور بدانیم. رن بی‌تردید جای خالی او را حس خواهد کرد- دوکو در بازی نخست رن در مقابل متز در لیگ فرانسه نیز حضور داشت و موفق به گلزنی شد- اما او دیر یا زود باید از تیم جدا می‌شد و اکنون، یکی از باشگاه‌های برتر اروپا، این استعداد کمیاب را جذب کرده، استعدادی که کوین دی‌بروین قبلاً او را ««الماس نتراشیده»» خوانده بود: پس نمره‌ی 18 تا 20 برای رن.

نمره‌ی منچسترسیتی

یک خرید جذاب که می‌تواند با تلاش و پشتکار زیر نظر پپ گواردیولا، به‌آسانی شکوفا شود. استعداد دوکو مثل روز روشن است. سرعت او در هنگام استارت زدن به‌حدیست که تحسین کیلیان امباپه را به دنبال داشته، مهارت‌های دریبل‌زنی او نیز با دوران اوج ادن هازارد مقایسه شده و یورگن کلوپ نیز اعتراف کرد که ویژگی‌هایی مشابه سادیومانه را در او می‌بیند. پس از فروش ریاض‌محرز، سیتی به‌شدت به یک وینگر جدید نیاز داشت و دوکو با پتانسیل بی‌نظیرش، همان وینگر موردنظر سیتیزن‌ها بود. با این‌حال، دو نگرانی آشکار وجود دارد: یکی تمام‌کنندگی و دیگری مشکلات بدنی. در مورد اول گواردیولا احتمالاً می‌تواند به او کمک کند، اما دومی احتمالاً بر عهده‌ی تیم پزشکی سیتی خواهد بود. نمره‌ی سیتی: 16



نمره‌ی دوکو

زمان آن فرا رسیده که پتانسیل خود را به‌گونه‌ای شایسته‌تر درک کند. تماشای وحشت و ناتوانی دفاع‌های کناری حریفان وقتی دوکو‌ پا به توپ می‌شود، واقعاً لذت‌بخش است. فصل گذشته، در ««پنج لیگ معتبر»» اروپایی فقط آمار دریبل‌زنی وینسیوس جونیور و لیونل مسی از او بهتر بود. اگرچه جذابیت او کمتر از این دو بال مهم و تخصصی دنیای فوتبال نیست، اما از نظر اثرگذاری به گرد پای آن‌ها هم نمی‌رسد و در 74 حضور خود در لیگ 1 فرانسه، فقط 10 گل به ثمر رسانده است. دوکو در یورو 2020 قابلیت‌هایش را نشان داد، اما این یک چالش کاملاً جدید برای اوست. او باید خواسته‌های گواردیولا را موبه‌مو اجرا کند و به ثبات برسد- چیزی که برای مثال لروی سانه در منچستر هرگز به‌طور واقعی موفق به اجرای آن نشد. چه جایی بهتر از سیتی برای تبدیل شدن به یک فوق‌ستاره، اما همه چیز به خود دوکو بستگی دارد! او توانایی لازم را دارد- اما مشخص نیست که بدن و ذهن او تا چه حد می‌توانند در برابر بازی به سبک پپ و همزمان تحمل نیمکت‌نشینی تا زمان اثبات خود به پپ، دوام بیاورند؟ نمره‌ی دوکو: ۱۶ تا 18.


منبع نمرات: وبسایت جهانی گل

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار