فوتبال7

تحلیل و بررسی انتقال بزرگ مویسس کایسدو به چلسی

به بهانه انتقال مویسس کایسدو از برایتون به چلسی با مبلغ 115 میلیون پوند، نگاهی داشته باشیم به وضعیت مربوط به هر ۳ طرف معامله‌.

1402/05/25 5:34 بهروز شیعه‌یان

تحلیل و بررسی انتقال بزرگ مویسس کایسدو به چلسی
نمره‌ی برایتون

بُرد بزرگ! برایتون موفق شد برای سومین بار در یک سال، جیب چلسی را بزند!! اما این انتقال یک سطح بالاتر از سایر قراردادهای آن‌ها با آبی‌ها است؛ دفاع چپ، مارک کوکوریا با آن قیمت غیرواقعی که هیچ تناسبی با سطح بازیکن نداشت و مربی سابق چلسی، گراهام پاتر که یک فصل هم در استمفورد بریج دوام نیاورد. ناامیدی لیورپول از خرید یک هافبک دفاعی قطعاً به آن‌ها کمک کرد، چون یک جنگ انتقالاتی به راه انداخت که تاد بولی و شرکایش، هرگز حاضر نبودند از آن پا پس بکشند. کایسدو بازیکن خوبیست- و شاید هم بازیکن بزرگی بشود- و توانایی متحول کردن هافبک تیم پوچتینو را دارد، اما اگر نسبت هدف به هزینه را بسنجیم، بدون شک 115 میلیون پوند نمی‌ارزد. بنابراین تبریک به برایتون برای صید مجدد شاه‌ماهی از دریای پرتلاطم انتقالات! پس نمره‌ی 20 را به برایتون می‌دهیم.

برای چلسی

با توجه به علاقه‌ی همزمان لیورپول، یک خرید راضی‌کننده به نظر می‌رسد. با توجه به اینکه کایسدو فقط 45 بازی در لیگ برتر بازی کرده، این مبلغ کاملاً دیوانه‌وار است، اما چلسی این مبلغ هنگفت را به قصد سبقت در یک رقابت انتقالاتی پرداخت کرده، بنابراین چندان جای تعجب ندارد. واضح است که هزینه اهمیتی برای آن‌ها ندارد و برای اینکه به‌لحاظ فیرپلی مالی دچار مشکل نشوند، احتمالاً باید فروش‌های بیشتری انجام دهند- قطعاً خیالشان از بابت تراز کردن حساب‌ها تا پیش از بسته شدن پنجره‌ی انتقالات راحت است، اما در حال‌حاضر، حواس‌ها معطوف به هواداران باشگاه است که مدیران را بابت خرید بازیکن موردنظرشان تحسین می‌کنند: نمره‌ی 16 برای چلسی.

برای کایسدو

انتظارات جدی وجود دارد که باید برآورده کند. در سن 21 سالگی و با تجربه‌ی کم در سطح بالا، به یکی از پرهزینه‌ترین انتقالات در تاریخ لیگ برتر بدل شده است- و فشار زیادی به او وارد است تا نشان دهد ارزش این مبلغ را داشته. جا افتادن بی‌دردسر در تیمی که این همه مهره‌ی جدید را به خدمت گرفته، آسان نخواهد بود، آن هم تیمی که باید خود را با خواسته‌های مربی جدید، پوچتینو، هماهنگ سازد. اما سیاست چلسی خرید بازیکنان جوان با پتانسیل بالا است- و با این حساب، خرید کایسدو کاملاً در جهت سیاست باشگاه است. خونسردی و هوشمندی که از مشخصه‌های بازی اوست، او را پخته‌تر از سنش جلو می‌دهد و توانایی پیشرفت و تبدیل شدن به یک موفقیت بزرگ در استمفوردبریج را دارد: نمره‌ی 15 برای کایسدو.


منبع: وبسایت جهانی گل - ترجمه اختصاصی فوتبال۷


این مطلب را هم بخوانید: تحلیل و بررسی انتقال نیمار به الهلال عربستان


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار