فوتبال7

تحلیل و بررسی انتقال نیمار به الهلال عربستان

با قطعی شدن جذب نیمار توسط عربستانی‌ها، در فوتبال۷ به بررسی این انتقال میپردازیم.

1402/05/24 11:40 بهروز شیعه‌یان

تحلیل و بررسی انتقال نیمار به الهلال عربستان

تلف کردن یک استعداد، به‌معنای واقعی کلمه ! انتقال به الهلال، ادامه‌ی داستان تأسف‌بار نیمار است که به باری روی دوش پی‌اس‌جی تبدیل شده بود.

نمره‌ی پاری‌سن‌ژرمن

یک وزنه‌ی بزرگ از پای تیم باز شد. نیمار به‌مدت شش سال ثابت کرد که نه تنها منابع باشگاه را هدر داده، بلکه به‌خاطر تمایلش به حاشیه‌سازی در داخل و خارج زمین، به باری اضافی برای باشگاه تبدیل شده است. یادمان نرود که همین تابستان قبلی نیز پاریس به‌دنبال خلاصی از نیمار بود، اما خریداری پیدا نشد که حاضر شود چنین مبلغ گزافی را برای بزرگترین اشتباه تاریخ فوتبال هزینه کند. یک گام به جلو برداریم و به عربستان‌سعودی برویم. مبلغ رکوردشکنی که پی‌اس‌جی در سال 2017 برای نیمار هزینه کرد، یک زیان عظیم روی دست باشگاه گذاشت، اما اشتباه نکنید: ناصر الخلیفی و شرکت سرمایه‌گذاری ورزشی‌اش اکنون کاملاً خوشحالند. همین آخر هفته، آن‌ها توانستند با مبلغ سخاوتمندانه و باورنکردنی 90 میلیون یورو، بار نیمار را از دوش باشگاه بردارند و ضمن خرید جایگزین او (عثمان دمبله)، کیلیان امباپه را متقاعد به ماندن در پارک‌دوپرنس کنند. ماجرا بهتر ازین نمی‌توانست برای پاریس پیش برود: پس نمره‌ی 20 برای پاریس.



نمره‌ی الهلال

فوق‌ستاره‌ای که هواداران در انتظار قطعی شدن قراردادش بودند. الهلال بی‌تردید خریدهای خوبی در این تابستان داشته: کالیدو کولیبالی که باید خود را به‌عنوان یکی از مقتدرترین مدافعان لیگ حرفه‌ای عربستان ثابت کند و از طرفی، زوج روبن نوس و سرگی میلینکوویچ-ساویچ که بهترین خط هافبک لیگ را نوید می‌دهند. با این حال ورود مالکوم به جمع آبی‌های عربستانی، با استقبال چندانی همراه نشد. اما نیمار قطعاً یک خرید باورنکردنی است- نه تنها برای الهلال، بلکه برای کل لیگ. گرچه نیمار ذاتاً شخصیت تفرقه‌انداز و سرکشی دارد، اما یکی از شاخص‌ترین و مستعدترین بازیکنان دنیای فوتبال است: نمره‌ی 20 برای الهلال.


نمره‌ی نیمار

از یک افت کسالت‌آور به یک کمدی مضحک. مهم نیست که در مورد شخص نیمار چه نظری دارید- به هرحال او یکی از مستعدترین بازیکنانیست که فوتبال به خود دیده است. بازیکنی مستعد که در دوران حضور در بارسا، نمایش‌هایش گاهی از لیونل مسی نیز خیره‌کننده‌تر بود - بله، او تا این حد خوب است.  بنابراین این بیشتر شبیه یک تراژدی ورزشی است که نیمار پس از هدر دادن شش سال در پاریس که می‌توانست بهترین دوران بازی او باشد، اکنون نیز به عربستان منتقل شده تا عملاً به حالت نیمه‌بازنشستگی برود. و البته هیچ‌کس ازین انتقال متعجب نشد- چون نیمار مشتری خاصی در بازار نداشت. در نتیجه، انتقال به خاورمیانه، اجتناب‌ناپذیر بود و با این انتقال گزاف پاداش حاشیه‌سازی‌هایش را می‌گیرد! هرچند به‌طرز غم‌انگیزی استعدادش را می‌سوزاند: نمره‌ی مردودی برای نیمار!


این مطلب را هم بخوانید: آیا لیونل مسی بهترین کاشته زن در تاریخ فوتبال است؟


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار