فوتبال7

بهترین خریدهای منچستریونایتد پس از دوران سر الکس فرگوسن

در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به بهترین خریدهای شیاطین سرخ در عصر پسافرگوسن. با فوتبال7 همراه باشید.

1402/05/13 18:55 اشکان زارع

بهترین خریدهای منچستریونایتد پس از دوران سر الکس فرگوسن

منچستریونایتد در دهه گذشته خریدهای زیادی را به خود دیده است و بسیاری از آنها تأثیر قابل توجهی در باشگاه گذاشته‌اند. از کهنه بازیکنان کارکشته گرفته تا استعدادهای جوان آینده دار، شیاطین سرخ چند انتقال زیرکانه  و موثر انجام داده‌اند. در این مقاله، خریدهای برتری را که در موفقیت باشگاه پس از بازنشستگی سر الکس فرگوسن در سال 2013 نقش داشته‌اند، رتبه بندی می‌کنیم.

 
10. آنتونی مارسیال

وقتی مارسیال در 19 سالگی با 50 میلیون پوند از موناکو به اولدترافورد آمد، به سرعت هواداران را با توانایی گلزنی خود تحت تأثیر قرار داد. اگرچه او با چالش‌هایی نظیر افت مقطعی و مصدومیت مواجه بود، اما درخشش او اغلب اوقات مورد استقبال قرار گرفت.

 
9. کریستیانو رونالدو

بازگشت باشکوه اسطوره رونالدو در سال 2021 باعث ایجاد شور و هیجانی نوستالژیک در بین هواداران یونایتد شد. کریستیانو شروع فوق‌العاده‌ای داشت و عملکرد درخشانش در لیگ قهرمانان همه را تحت تاثیر قرار داد. او در اولین فصل حضورش آقای گل لیگ جزیره در دیدارهای خارج از خانه نیز شد. اما در فصل دوم با عدم صعود به لیگ قهرمانان، حضور تن‌هاگ روی نیمکت و فوت نوزاد تازه متولد شده‌ی رونالدو؛ اوضاع به کلی تغییر کرد و فوق ستاره پس از یک مصاحبه جنجالی، در زمستان رایگان جدا شد.

 
8. رافائل واران

واران که یک مدافع کارکشته بود، خیلی سریع ثبات را به خط دفاعی یونایتد آورد. غیبت او در بازی‌های کلیدی اهمیت او را برجسته کرد و بازگشت او به طور قابل توجهی بر عملکرد تیم تأثیر گذاشت.

او هنوز هم بازیکنی کلیدی در ترکیب شیاطین سرخ است.

 
7. آندر هررا

در ابتدا انتقال این بازیکن اسپانیایی نزد هواداران واکنش‌های مثبت و منفی متفاوتی داشت، اما اخلاق حرفه‌ای و وفاداری هررا او را برای هواداران محبوب کرد. تحت هدایت مورینیو، او نقشی حیاتی در خط هافبک ایفا کرد و به یک دارایی قابل اعتماد تبدیل شد.

 
6. الخاندرو گارناچو

یک خرید نسبتاً جدید که پتانسیل و تأثیر گارناچو تا به امروز کاملا مشهود بوده است. او که هنوز جوان است و تنها ۱۹ سال دارد، نشانه‌هایی از درخشش یک ستاره بزرگ را نشان داده است و آینده‌ی یونایتد با حضور و پیشرفت مضاعف او درخشان‌تر به نظر می‌رسد.

 
5. لیساندرو مارتینز

علیرغم شک و تردیدهایی که هنگام خرید در مورد قد کوتاه او وجود داشت، مارتینز مهارت‌های قابل توجهی در بازی با توپ به عنوان یک مدافع نشان داد. بینش و رهبری او در شکل گیری بازی و سازمان دفاعی یونایتد نقش اساسی دارد، و اکنون از وی بعنوان مدافعی مطمئن یاد می‌شود.

 
4. زلاتان ابراهیموویچ

سوئدی اسرارآمیز خیلی سریع درخشید، موفقیت‌های شخصی مهمی را به ارمغان آورد و تیم را به خوبی رهبری کرد. متأسفانه، مصدومیت مانع از موفقیت طولانی مدتش با یونایتد شد، اما کاریزمای او فراموش نشدنی است.

 
3. کاسمیرو

خط هافبک یونایتد به یک تغییر نیاز داشت و کاسمیرو با تجربه و تعهد خود کاملا آن را به ارمغان آورد. قدرت دفاعی و کمک‌های هجومی او، کارلوس را به یکی از بازیکنان حیاتی تیم تبدیل کرد. هافبک برزیلی با افتخارات فراوان از جمع مادریدی‌ها جدا شد و به اولدترافورد آمد.

2. لوک شاو

خرید شاو در ابتدا با شبهات زیادی همراه بود ولی با وجود مصدومیتی که فوتبالش را تهدید می‌کرد، او ادامه داد. زیر نظر مربیان مختلف، او زندگی حرفه‌ای خود در یونایتد را احیا کرد و به یک بازیکن ثابت تبدیل شد.

 
1. برونو فرناندز

بدون شک برونو فرناندز، خریدی برجسته و بازیکنی بسیار خوب برای یونایتد بوده است. ورود او در سال 2020 سبک و سیاق تیم را تغییر داد و نقش مهمی در میانه میدان برای تیمش ایفا نمود. تطبیق پذیری و رهبری فرناندز بازوبند کاپیتانی را برای او به ارمغان آورد و وی را به بهترین خرید یونایتد در دوران پس از فرگوسن تبدیل کرد.


خریدهای موفق یونایتد نقش مهمی در شکل دادن به تیم در دهه گذشته داشته است. در حالی که برخی از آنها تبدیل به ستاره شده‌اند، برخی دیگر استعدادهای نویدبخش با آینده‌ای درخشان هستند. با ادامه خریدهای هوشمندانه باشگاه، شیاطین سرخ قصد دارند خود را به عنوان یکی از قدرت‌های فوتبال در جهان حفظ کنند.




منبع رتبه‌بندی‌ها: وبسایت جهانی گل

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار