فوتبال7

بررسی وضعیت بارسلونا و رئال مادرید در نقل و انتقالات؛ استراتژی‌های کاملا متفاوت دو باشگاه

اهمیت فصل نقل و انتقالات بر هیچ کس پوشیده نیست. جا دارد در میانه‌ی راه پیش فصل نگاهی داشته باشیم به وضعیت دو باشگاه مطرح اسپانیا و یارگیری آنها برای فصل جدید.

1402/05/09 23:55 آتنا راستی

بررسی وضعیت بارسلونا و رئال مادرید در نقل و انتقالات؛ استراتژی‌های کاملا متفاوت  دو باشگاه
شرایط کنونی غول‌های اسپانیا

رئال مادرید و بارسلونا، رقبای همیشگی و سرسخت لالیگا، رویکردهای متضادی را در استراتژی‌های نقل و انتقالات خود در پیش گرفته‌اند که منجر به تغییری جذاب در رقابت قهرمانی لیگ شده است. خوان لاپورتا، رئیس بارسلونا، پس از قهرمانی لالیگا در فصل 2022-23، وعده خرید تابستانی بزرگ را داده بود، اما محدودیت‌های مالی مانع از آن شد که هدف اصلی خود، لیونل مسی، را به دست آورد. در نتیجه، باشگاه مجبور شد زیرکانه و محتاطانه در بازار کار کند و تا این لحظه نتوانسته خرید گران و قابل توجهی انجام دهد.

از سوی دیگر، رئال مادرید که با جدایی‌های کلیدی روبرو بود، سرمایه گذاری زیادی در بازار نقل و انتقالات انجام داد. آنها یک خرید جذاب (بلینگهام) و یک بازیکن آینده‌دار (آردا گولر- که مورد توجه بارسا هم بود) را با احتمال اضافه شدن فوق ستاره‌ای مانند کیلیان امباپه به خدمت گرفتند. با وجود نداشتن کریم بنزما برای فصل آینده، ترکیب رئال مادرید به طرز قابل توجهی پیشرفت کرده و چالشی بالقوه برای دفاع از عنوان قهرمانی بارسلونا ایجاد شده است.

 
قهرمان دوره قبلی

قهرمانی قبلی بارسلونا در لالیگا، با توجه به اینکه آنها 10 امتیاز از رقیب اصلی خود بیشتر گرفتند و بهترین دفاع اروپا را در اختیار داشتند، چشمگیر بود. با این حال، این احساس وجود دارد که موفقیت آنها تا حدی به دلیل نتایج ضعیف رئال مادرید و عملکرد نه چندان خوب کهکشانی‌ها در نقل و انتقالات بوده است.

 
تفاوت وضعیت دو تیم

تابستان امسال برای هر دو باشگاه حیاتی است. رئال مادرید با تجربه یک فصل ناموفق، مصمم است با سرمایه‌گذاری قابل توجهی روی استعدادهای جدیدی مانند جود بلینگهام، آردا گولر و احتمالا امباپه، سلطه خود را بازیابد. این تیم بازیکنان کلیدی مانند تونی کروس و لوکا مودریچ را حفظ کرده است و می‌تواند از تجربه آن‌ها در طول فصل استفاده کند .

از سوی دیگر بارسلونا برای حفظ فرم قهرمانی خود با چالش‌هایی مواجه است. آنها برای جایگزینی سرخیو بوسکتس ۲ بازیکن باتجربه به خدمت گرفتند، اما خرید ایلکای گوندوگان و اوریول رومئو ممکن است برای تضمین دفاع از عنوان قهرمانی کافی نباشد. ضمن اینکه ویتور روکه استعداد ناب برزیلی بعد از کش و قوس‌های فراوان راهی نیوکمپ شد ولی به احتمال زیاد از زمستان به جمع آبی‌اناری‌ها اضافه می‌شود.

زمزمه‌های رفتن دمبله به پاریس هم می‌تواند وضعیت کنونی بارسا را دگرگون کند! در این صورت بخشی از مشکلات مالی حل می‌شود اما تیم یکی از بهترین مهره‌های خود را از دست می‌دهد و اگر از بین برناردوسیلوا، کانسلو و ژائو فلیکس 2 نفر جذب نشوند، رفتن دمبله یک شکست دیگر در کارنامه مدیریتی بارسلونا خواهد بود.

 اگرچه آنها هنوز بازیکنان با استعدادی مانند رونالد آرائوخو، گاوی، بالده، پدری و روبرت لواندوفسکی در اختیار دارند، اما ممکن است برای رقابت با ترکیب جدید رئال مادرید کافی نباشد.

 
حل مشکلات بارسلونا

خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا، به دنبال راه حل‌های خلاقانه‌ای برای رفع مشکلات مالی باشگاه از جمله تامین قراردادهای اسپانسر خارجی است. با این حال، بدون فروش بازیکن پیگیری آنها برای جذب ستاره‌ای گران قیمت پیچیده است، که می‌تواند به طور قابل توجهی بر شانس قهرمانی آنها تأثیر بگذارد.

 
جمع بندی

در پایان، استراتژی‌های متضاد رئال مادرید و بارسلونا در نقل و انتقالات، آن‌ها را از نظر قدرت تیمی نزدیک‌تر کرده است و رقابت قهرمانی لالیگا را رقابتی‌تر. در حالی که رئال مادرید سرمایه گذاری زیادی برای بهبود تیم خود انجام داده است، بارسلونا برای پر کردن پست‌های کلیدی و حفظ سطح قبلی خود با چالش‌هایی مواجه است. فصل آتی نوید دهنده‌ی نبردی هیجان انگیز بین دو غول اسپانیایی است، زیرا آنها پا به پای هم در تلاش برای کسب عنوان قهرمانی لالیگا هستند.


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار