فوتبال7

تحلیل عملکرد و نمرات بهترین بازیکنان بارسلونا در فصل 2022-23

در این مقاله به بررسی عملکرد و نمرات 12 بازیکن برتر بارسلونا در فصل 2022-23 می‌پردازیم. باید دید این ستارگان در فصل جدید نیز میتوانند درخشان ظاهر شوند یا خیر...

1402/05/07 22:38 احمد رستمی

تحلیل عملکرد و نمرات بهترین بازیکنان بارسلونا در فصل 2022-23
12- ژول کونده - 7/10

در کل می‌توان کونده را یک خرید موفق در نظر گرفت. او در ترکیب بارسا خیلی زود جا افتاد، در طول فصل پیشرفت کرد و هماهنگی خوبی با عثمان دمبله و سپس رافینیا در سمت راست بارسلونا به نمایش گذاشت.

با این حال، ملی پوش فرانسوی هنوز یک مدافع راست کامل نیست و نیروی تهاجمی لازم برای این پست را ارائه نمی‌دهد. اما، نمایش کوتاه او در دفاع میانی کاملا بی‌نقص و مملو از اعتماد به نفس بود. او بهترین مدافع راست لالیگا لقب گرفت و سال خوبی را سپری کرده است.

 

11 - رافینیا - 7/10

رافینیا با اشتیاق و علاقه فراوان به بارسا پیوست. او هزینه زیادی داشت و به دلیل نامشخص بودن ثبت نامش، در روز معارفه شماره ای به او داده نشد. او زمان زیادی را صرف کرد تا خودش را ثابت کند و در ابتدا با وجود یک دمبله‌ی آماده، تنها دقایقی فرصت بازی داشت.

اما زمانی که وینگرِ اول با مصدومیت اجتناب ناپذیری مواجه شد، رافینیا ثابت کرد که جایگزینی قابل اعتماد است. او فصل را با گل دو رقمی به پایان رساند و همیشه با نهایت تلاش در زمین ظاهر میشد.

کادر فنی کاملا به او ایمان دارند و خودش نیز قصد دارد سال‌های زیادی با لباس آبی‌اناری در زمین دیده شود. مگر اینکه اتفاقی غیر منتظره در راه باشد...

 

10 - آلخاندرو بالده - 7.5/10

با بالا رفتن سن جوردی آلبا، به نظر می‌رسید که پست دفاع چپ تبدیل به معضلی جدی برای بارسا خواهد شد. به خصوص در این اوضاع مالی نامساعد؛ اما راه حل خیلی ساده بود... انتقال پسر لاماسیا به تیم اول!

بالده امسال برای بارسلونایی که به شدت نیاز به تزریق سرعت و پویایی در سمت چپ داشت، یک موهبت بود.

او بسیار شبیه یک آلبای جوان بود و به یکی از آینده‌دارترین بازیکنان در پست خود در این روند تبدیل شد. آلخاندرو کاندید جایزه پسرطلایی اروپا هم لقب گرفت و همه میدانیم که آینده برای او روشن است.

 

9 - سرجیو بوسکتس - 7.5/10

سال گذشته در این زمان، بوسکتس به شدت با بهترین حالت خود فاصله داشت. هافبک دفاعی رویایی سال‌های طلایی بارسا، فصل 2021-22 سختی را پشت سر گذاشت و به خاطر سرعت کم، بی دقتی و شکست در اکثر دوئل‌های وسط زمین انتقادات زیادی را تحمل کرد.

اما وضعیت کاپیتان بارسا در فصل 2022-23 کاملا متفاوت بود. نقش اصلی او به تکل زدن، پاس دادن و پخش توپ ساده خلاصه شد و پدری، گاوی و فرنکی دی یونگ بیشتر از قبل اطراف او فعالیت داشتند. در نهایت این عملکرد خوب توانست پایانی آبرومندانه برای دوران درخشانِ هشت‌پا در بارسلونا رقم بزند.

 

8 - عثمان دمبله - 7.5/10

ابتدای دوران ژاوی مدام هو می‌شد و بازیکنی منفور نزد هواداران بود، اما این فصل به شدت مورد تحسین قرار گرفت. ژاوی بارها اصرار داشت که دمبله می‌تواند وینگری در سطح جهانی باشد و عثمان در این فصل چشمه‌ای از انتظارات ژاوی را از خود نشان داد. دمبله در چند ماه اول فصل بسیار عالی بود و به طور منظم به لواندوفسکی کمک می‌کرد. او علاوه بر گل سازی و ارسال پاس‌های موثر، در گلزنی هم عملکرد قابل قبولی داشت.

اما مصدومیتی تکراری که در اواخر ژانویه متحمل شد عملاً فصل او را به پایان رساند، هر چند که وینگر فرانسوی ثابت کرد که در صورت آمادگی، می‌تواند در بین بهترین‌های جهان باشد.

 

7 - آندریاس کریستنسن - 8/10

کریستنسن خریدی پیچیده و همراه با ریسک بود، به خصوص با توجه به عملکرد سینوسی و ناهماهنگی او در لباس چلسی، درست قبل از ورودش به نیوکمپ. با این حال، او یکی از بهترین بازیکنان آزاد کل سال بود که با رونالد آرائوخو همکاری بسیار خوبی در قلب خط دفاعی ایجاد کرد.

مدافع دانمارکی به چند هفته برای بازیابی آمادگی نیاز داشت، که توانست به سادگی خودش را پیدا کند و حتی در تیم منتخب فصل لالیگا هم حضور یابد. کریستنسنِ رایگان همچنین باارزش‌ترین خرید برای بارسلونای بحران زده بود.

 

6 - گاوی - 8/10

هواداران رقیب نمی‌توانند گاوی را تحمل کنند. با این حال هواداران بارسا خیلی او را دوست دارند. که کاملا منطقی است. گاوی برای حریف یک آفت است، یک هافبک وسط سخت کوش و متعصب که 90 دقیقه را صرف درگیری و جنجال می‌کند و بازی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

اما به نسبت خیلی از هافبک‌های تراز اول، او از نظر حفظ توپ و دادن پاس‌های دقیق نیاز به پیشرفت زیادی دارد. برنده جایزه پسر طلایی امسال حضور موثرتر و خلاقانه‌تری داشت. او نه ژاوی است و نه اینیستا، او کاراکتر خاص خودش را دارد، استعدادی سخت‌کوش، فریبنده و آزاردهنده!

 

5 - فرنکی دی یونگ - 8.5/10

به اندازه کافی طول کشید! دی یونگ تابستان گذشته در آستانه فروش به منچستریونایتد بود و تعداد کمی از هواداران بارسلونا از این خبر ناراحت بودند. اما در نهایت، هافبک هلندی در برابر تمام فشارها و انتقادها مقاومت کرد تا اینکه در فصل 2022-23 نشان داد که می‌تواند برای کاتالان‌ها هافبکی در کلاس جهانی باشد و در میانه میدان برای آن‌ها آقایی کند.

در اینجا باید به ژاوی اعتبار داد، او سیستم خود را طوری تنظیم کرد که به دی یونگ اجازه دهد تمام کارهایش را بسیار خوب انجام دهد: پاس دادن، دریبل زدن و خلق موقعیت. در حالی که بوسکتس پشت سرش را سروسامان می‌داد و پدری جلوتر می‌دوید، دی یونگ شکوفا شد.

 

4 - پدری - 9/10

پدری از زمانی که وارد تیم بارسلونا شد، بار سنگین مقایسه‌های با اینیستا را بر دوش داشت و امسال نشان داد که شایستگی تمام این مقایسه‌ها را دارد. این هافبک در طول فصل فوق‌‌العاده بود، توپ را به راحتی حمل می‌کرد، گل‌های حساس و زیبایی می‌زد، دریبل‌های چشم‌نوازی داشت و همچنین پاس‌های دقیق و موثری برای لواندوفسکی مهیا می‌کرد.

چند مصدومیت بدموقع در میانه‌های راه، پیشرفت او و بارسا را متوقف کرد. با این حال، به نظر می‌رسد اگر مصدومیت سراغش نیاید و از نظر فیزیکی بهتر شود، او باز هم هر بازی بهتر می‌شود.

 

3 - رابرت لواندوفسکی - 9/10

بارسلونا به شدت به یک گلزن نیاز داشت و آمدن لواندوفسکی از بایرن مونیخ انتقالی بود که روی کاغذ کاملا منطقی و ضروری به نظر می‌رسید؛ و در نهایت دیدیم که گلزن قهار لهستانی از کلیدی‌ترین بازیکنان فصل بارسا بود. لوا از همان ابتدا مثل همیشه در سطح جهانی ظاهر شد و به عنوان اصلی‌ترین عنصر خط حمله کاتالان‌ها ایفای نقش ‌کرد. اگرچه او در طول بازی‌‌ها هم مصدومیت و هم محرومیت را تجربه کرد، اما با کنار زدن بنزما توانست جایزه پیچیچی را از آنِ خود کرده و آقای گل لالیگا شود.

 

2 - رونالد آرائوخو - 9.5/10

آیا در حال حاضر مدافع میانی بهتری در جهان وجود دارد؟ آرائوخو بهترین عضو از بهترین خط دفاعی اروپا در فصل گذشته بود. همان خط دفاعی که با رهبری ژاوی به رکورد کلین شیت در تاریخ لالیگا رسید.

رونالد همچنین از همه نظر عالی بود. آرائوخو در توپ‌های هوایی، تکل‌های بدون خطا، دوئل‌ها و حتی حرکات پا به توپ بی‌نظیر عمل کرد و به مدافع میانی همه کاره‌ای تبدیل شد که بسیاری چند سال پیش انتظارش را می‌کشیدند. او همچنین شاید تنها بازیکنی باشد که می‌تواند ادعا کند وینیسیوس جونیور را نیز مختل کرده است.

 

1 - مارک آندره تراشتگن 10/9.5

تراشتگن پس از رقم زدن چند فصل ضعیف، از تولد دوباره لذت برد! او رکورد مهار توپ (save) در تاریخ لالیگا را مال خود کرد، و همچنین در بازی با پا و انعطاف بدنی بسیار بهتر از قبل ظاهر شد.

دیوار برلین در مصاف‌های تک به تک نیز قابل اعتماد بود و فصل را با شکستن رکورد کلین شیت در لالیگا به پایان رساند. او در بسیاری از بازی‌ها کلید موفقیت بارسلونا بود.


منبع نمرات و رتبه‌بندی: وبسایت گل - ترجمه اختصاصی فوتبال7

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار