فوتبال7

ویتور روکه در بارسا؛ تحقق یک رویای عاشقانه

نگاهی متفاوت به انتقال جذاب روکه به سرزمین رویاهایش بارسلونا!

1402/04/22 22:4 اشکان زارع

ویتور روکه در بارسا؛ تحقق یک رویای عاشقانه
بارسا، انتخاب اول و آخر

پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره ویتور ۱۸‌ساله با صرف نظر کردن از پیشنهادات وسوسه‌انگیز سایر تیم‌های اروپایی، با تیم محبوبش بارسلونا قرارداد امضا کرد تا ۳۰ سال پس از جذب روماریو، این تیم بار دیگر یک مهاجم نوک برزیلی به ترکیب ستارگانش اضافه کند.

خانواده و ایجنت بازیکن که از ۴‌سال قبل هدف او را پیوستن به جمع کاتالان‌ها اعلام کرده بودند، برای تحقق این رویا پورسانت‌های هنگفت پیشنهادی تیم هایی چون منچستر یونایتد، تاتنهام و پاریس را رد کردند.


بارسای لاماسیایی یا بارسای کهکشانی

طرفداران بارسلونا دهه‌هاست که شاهد درخشش ستاره‌های لاماسیا و بازیکنانی هستند که نه بواسطه‌ی منافع مالی، که با عشق و افتخار پیراهن آبی‌اناری را به تن کرده و با وفاداری و تعصب برای این تیم می‌جنگند.

در دوران مدیریت بارتومئو، بارسا ستاره‌های گران قیمتی چون آنتوان گریزمن، آردا توران و فیلیپ کوتینیو را با رقم‌های بسیار بالایی جذب کرد اما برخلاف جوانان لاماسیاییِ تیم مثل آرائوخو، گاوی و... از هیچکدام نتیجه‌ی مورد انتظار را نگرفت.

اما با بازگشت لاپورتا باشگاه که وضعیت اقتصادی ناامید کننده‌ای داشت علاوه بر اعتماد بیشتر به لاماسیا، خریدهای موفق و هوشمندانه‌ای مثل اوبامیانگ، کونده، لوادوفسکی، رافینیا و کریستنسن داشت که همگی آن‌ها یا به صورت رایگان یا با پایین‌ترین قرارداد و کاهش چشمگیر حقوق، بارسایی شدند در حالی که همگی پیشنهادات بهتری از دیگر باشگاه‌های اروپا داشتند.


ترکیب برنده؛ ترکیب عاشق

یوهان کرایف بزرگ در اظهار نظری به یادماندنی گفت: «هرکس برای پیوستن به بارسا دو بار فکر کرد جایی در این تیم ندارد» این نقل قول معروف امروز به بخشی از فلسفه‌ی باشگاه تبدیل شده‌است، فلسفه‌ای که در آن اعتماد و تکیه بر استعداد های داخلی لاماسیا و جذب بازیکنانِ «واقعا بارسایی» در دستور کار قرار دارد و همواره هم برای این تیم نتایج مثبت و مطلوبی به همراه داشته‌است‌.

به عبارت دیگر میتوان نتیجه گرفت که به طور معمول بارسا همواره بهره‌ی بیشتر را از بازیکنایی برد‌ه‌ است که نه بخاطر پول که بخاطر عشق و علاقه‌‌ای که به پوشیدن پیراهن آبی‌اناری داشتند این تیم را انتخاب کرده‌اند.

بهترین بازیکنان بارسا غالباً روزی در قامت طرفدار، رویای بازی در نیوکمپ را در سر پرورانده و برای تحقق رویشان صبورانه و باانگیزه تلاش کرده‌اند، ترکیب برنده‌ی بارسا همیشه ترکیبی از عاشقان بارسا بوده، هست و خواهد بود.


خوش اومدی ویتور!

حالا هوادارن پرشور این تیم که خاطرات شیرینی از بازیکنان برزیلیشان دارند، بی‌صبرانه مشتاق تماشای اولین بازی ببر برزیلی در جمع آبی‌اناری‌ها هستند باید دید این داستان عاشقانه به شیرینی رویاهایشان دنبال خواهد شد یا خیر...

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار