فوتبال7

آرسنال 2023-24؛ بلندپروازتر از همیشه...

آرسنال در فصل جدید با تقویت ترکیب خود و جذب ستاره‌­های نام آشنا، برای رقابت در تمامی جام­‌ها آماده است و میکل آرتتا سرمربی این تیم، با تغییراتی مثبت در ترکیب خود فقط به قهرمانی فکر می‌کند.

1402/04/19 16:35 احمد رستمی

آرسنال 2023-24؛ بلندپروازتر از همیشه...

به نقل از گاردین، آرتتا معتقد است که خریدهای جدید آرسنال، توانایی لازم برای کسب جام را دارند و با ورود بازیکنانی همچون کای هاورتس، دکلان رایس و یورین تیمبر، نیازی به تغییرات بیشتری در ترکیب تیم نخواهد بود. هر سه بازیکن خریداری شده توسط قرمزهای لندن تجربه زیادی دارند، در سطح ملی و باشگاهی کاملا میدان دیده هستند و در اوج فوتبال خود قرار دارند.

سرمربی آرسنال تلاش کرده است تا میانگین سنی تیمش را کاهش دهد و تیمی جوانتر و پویاتر داشته باشد. آرتتا سیستم بازی تیم را نیز برای تطابق بیشتر با اهداف خود تغییر داده است. البته با رفتن ژاکا به باشگاه بایرلورکوزن و جدایی احتمالی توماس پارتی، توپچی­‌ها باید به دنبال یک هافبک جدید برای تأمین نیازهای خود در سال­‌های آینده هم باشند.

دکلان رایس به عنوان محور اصلی ترکیب تاکتیکی 3-3-4 آرتتا در نظر گرفته شده است. او بازیکنی کلیدی در سیستم بازی آرتتا است و می‌تواند به عمق دفاع حریف نفوذ کرده و همچنین از توانایی فضاسازی برای بازیکنانی مانند ساکا و مارتینلی استفاده کند. هاورتس و اودگارد نیز به عنوان هافبک‌های دیگر به تکمیل خط میانی تیم کمک می­‌کنند.

هاورتس با توانایی‌های فنی و برجسته‌ای که در تغذیه خط حمله و توزیع توپ بین هم‌­تیمی‌­های خود دارد، به عنوان یک هافبک خلاق و مؤثر در نقش‌های مختلفی عمل می‌کند. این بازیکن آلمانی با سرعت و تکنیک بالا، توانایی ارسال پاس‌­های عمقی و مهارت در گلزنی، به تیم خود کمک می‌کند تا در نفوذها تهدیدی قابل توجه برای حریفان باشد.

به علاوه، اودگارد نروژی نیز یک هافبک استثنایی است که می‌تواند در سازماندهی حملات تیم مؤثر باشد. اودگارد با توانایی خوب در حفظ توپ و قابلیت بازی­‌خوانی بالا، به تیم کمک می‌کند تا در کنترل میدان و ایجاد فرصت‌های گلزنی عملکرد مناسبی داشته باشد. همچنین، او به عنوان یک هافبک هجومی نیز می‌تواند نقش خوبی ایفا کند.

این ترکیب خط میانی باعث افزایش قدرت هجومی و تنوع بیشتر در حملات می‌شود و قطعا به توپچی­‌ها کمک خواهد کرد که نسبت به فصل گذشته قابلیت­‌های بسیار بیشتری از خود ارائه دهند.

حال باید دید آرسنالِ آرتتا در فصل جدید بالاخره موفق به شکستن طلسم قهرمانی لیگ برتر و حضور موفق در لیگ قهرمانان خواهد شد یا خیر...


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار