فوتبال7

هولیگان!مرض انگلیسی اما جهانی! اپیزود چهارم

در قسمت چهارم از ویژه برنامه هولیگان به خرابکاری پسران بد آبی و تشکیلات تورسیدا پرداختیم و راه‌های مقابله با این افراد را بررسی کردیم..

1402/04/13 23:56 امیرحسین مرادی

هولیگان!مرض انگلیسی اما جهانی! اپیزود چهارم

موج جدیدی از هولیگانیسم در اروپا بعد از جنگ بالکان و بلندآوازه شدن بدنامی‌های دلیژهای ستاره سرخ بلگراد به راه افتاد؛ رقابت شدید آن‌ها با کروات‌ها و البته رقابت شدیدتر کروات‌ها بین خودشان، رونق بیش از پیش تشکیلاتی همچون تورسیدا (هواداران هایدوک اشپلیت) و بد بلو بویز (پسران بد آبی - هواداران دیناموزاگرب) را موجب شد.

چند سال پیش گروه دوازده نفره از هواداران فوتبال زادار کرواسی به اتوبوس حامل هواداران تیم پارتیزان بلگراد، حمله کردند و نتیجه‌اش بر جای ماندن تعدادی دست و پا شکسته روی دست پلیس کرواسی بود.

چند روز بعد و در همان دسامبر گذشته، هواداران لجام گسیخته دینامو یا همان پسران بد آبی، با سنگ، چوب و بمب‌های آتش زا به اتوبوس تماشاگران تیم پائوک سالونیکی یونان، حمله کردند و بسیاری از آن‌ها را به بیمارستان فرستادند!

یکی از بدترین مسائل مطرح شده درخصوص رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۱۲ که در لهستان و اوکراین برگزار شد، موضوع نژادپرستی و البته رفتارهای هولیگان‌ها بود. اگرچه این مسابقات تقریبا به خیر و خوشی تمام شد اما پلیس ضد شورش هر ۲ کشور نقش عمده ای در حفظ آرامش در ورزشگاه‌ها داشتند.موضوع هولیگانیسم در اروپای شرقی به معضلی بسیار جدی تبدیل شده است؛

به نظر می رسد تنها راه برخورد با هولیگانیسم، پیشگیری از پیدایش هولیگان‌های بیشتر است. در واقع باید به نوعی مانع از ورود آن‌ها به ورزشگاه شد و شاید به عبارت دیگر بهتر باشد که کاری کنیم آن‌ها خودشان با میل خودشان به ورزشگاه نیایند!

تغییر فرهنگ تماشاگران و ورود جوانان بافرهنگ به ورزشگاه‌ها می تواند محیط آلوده را از بین برده و فضای سالم‌تری را برای برگزاری مسابقات فوتبال فراهم آورد.

با ما همراه باشید تا قسمت‌های آینده اپیزود هولیگان از سایت فوتبال ۷

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار