فوتبال7

هولیگان!مرض انگلیسی اما جهانی! اپیزود سوم

در قسمت سوم از ویژه برنامه هولیگان به غیرقابل کنترل بودن این افراد و اعمالشون در کشورهای مختلف پرداختیم..

1402/04/12 22:49 امیرحسین مرادی

هولیگان!مرض انگلیسی اما جهانی! اپیزود سوم

سال‌های سال بود که انگلیسی‌ها، سردمدار هولیگان پروری و هولیگان‌بازی در دنیا بودند تا اینکه بعد از رخ دادن " فاجعه هیسل " در بلژیک که در اثر وحشی‌بازی هولیگان‌های مست و افسارگسیخته انگلیسی و عدم توانایی میزبانی آن بازی در کنترل ورزشگاه و ورود بیش از ظرفیت تماشاگر به آن رخ داد، سلطه آن‌ها بر جهان هولیگانیسم به سر آمد.

اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا)، انگلیسی‌ها را " ۵ سال " و لیورپولی‌ها را یک سال بیشتر، از حضور در بازی های اروپایی، منع کرد تا ریشه این رفتارها را بخشکاند، اما رفتارهایی خشن‌تر و افسارگسیخته‌تر از رفتارهای انگلیسی‌ها از زیر خاکسترهای نهفته در شرق اروپا، سربرآورد و جهان فوتبال را تحت تاثیر خود قرار داد و به همه ثابت کرد که هولیگانیسم در فوتبال، تنها متعلق به انگلیسی‌های صاحب فوتبال نوین نیست.

اگرچه این روش منجر به آرام ماندن جو ورزشگاه‌ها شده اما مانع هولیگانیسم و رفتارهای اوباش‌ها نشده است. فقط کافی است که تیمی در ورزشگاه خانگی، بازنده شود تا همه چیز برای بر هم خوردن نظم، دست کم در اطراف ورزشگاه مهیا شود. این تازه مربوط به کارها و اعمالی که طرفداران در سطح شهر مرتکب می شوند، نیست!

هشتم دسامبر ۲۰۱۰؛ اسلواکی. هواداران دیوانه اسپارتاک مسکو، با انداختن بمب‌های آتش زا به درون زمین چمن، بازی تیم‌شان مقابل زیلینا اسلواکی در دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا را برهم زدند. آن‌ها در حالی که در زمین حریف با نتیجه ۲-1 پیش بودند، همه چیز را خراب کردند!

دود ناشی از بمب آتش زای پرتاب شده، تمام ورزشگاه را دربر گرفت تا داور آلمانی بازی را متوقف کند؛ یک هفته قبل از این بازی، روسیه در یک رأی گیری پرحاشیه، میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸ را به دست آورده بود و مشخصا تعداد زیادی از بازی های آن جام در مسکو، در شهر همین اسپارتاکی‌ها برگزار خواهد شد.

با ما همراه باشید تا قسمت‌های آینده اپیزود هولیگان از سایت فوتبال ۷

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار