فوتبال7

نگاهی به آمار ستاره جدید بارسلونا

ایلکای گندوغان آلمانی ۳۲ ساله با کارنامه ای درخشان!

1402/04/08 23:23 رضافرزین

نگاهی به آمار ستاره جدید بارسلونا

ایلکای گوندوغان بازیکن آلمانی و ترک تبار ۳۲ ساله.گوندوغان از سال ۱۹۹۳ در ۴ سالگی و در اکادمی اس‌وی گلزن‌کرشن-هسلر ۰۶ فوتبال را شروع کرد و از طریق آکادمی جوانان بوخوم به فوتبال جهان معرفی شد. او سپس در سال ۲۰۱۱ از نورنبرگ توسط بوروسیا دورتموند خریداری شد و در اولین فصل خود دو قهرمانی پیاپی بوندس‌لیگا و یک قهرمانی جام حذفی فوتبال آلمان را به‌دست آورد.


گوندوغان سرانجام در سال ۲۰۱۶ و پس از انجام ۱۵۷ بازی و به ثمر رساندن ۱۵ گل برای دورتموند از جمع زنبور ها جدا شد و در تابستان ۲۰۱۶ با مبلغ ۲۱ میلیون پوند با منچستر سیتی قرارداد امضا کرد. او در سال ۲۰۱۸، ۲۰۱۹، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ قهرمان لیگ برتر شد و قهرمانی جام اتحادیه فوتبال انگلستان در سال‌های ۲۰۱۸، ۲۰۱۹، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ کسب کرد و قهرمانی جام حذفی را در سال ۲۰۱۹ بدست آورد  و در سال 2023 به همراه منچستر سیتی قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرد و او در این مدت در بیش از ۱۰۰ گل تاثیرگذاری کامل را داشت .


گوندوغان اولین بازی خود را برای تیم ملی آلمان در سال ۲۰۱۱ انجام داد که قبلاً توسط تیم‌های جوانان آلمان در سطوح زیر ۱۸، زیر ۱۹، زیر ۲۰ و زیر ۲۱ سال بازی کرده بود. او در ترکیب تیم‌های آلمان برای جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۲، جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸، جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۰ و جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۲ انتخاب گردید.


حالا باید دید این ستاره خوش فکر و خلاق آلمانی در بارسلونا هم خوش خواهد درخشید ؟

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار