فوتبال7

ایران قهرمان تورنمنت کافا شد!

شاگردان قلعه نوعی قهرمان رقابت‌های درجه 3 فوتبال آسیا شدند..

1402/03/31 5:17 امیرحسین مرادی

ایران قهرمان تورنمنت کافا شد!

تیم ملی ایران که با انتقادات فراوان با تیم اصلی راهی تورنمت درجه 3 کافا شده بود، به مقام قهرمانی در این رقابت‌ها دست پیدا کرد؛ شاگردان قلعه‌نوعی با برتری یک بر صفر مقابل ازبکستان، در فینال این رقابت‌ها با تک گل سردار آزمون، مهاجم باشگاه بایرلورکوزن آلمان به پیروزی رسید.

امیر قلعه‌نوعی که با حواشی فراوان و تعریف‌های سفارشی از وزیر سه کارته ورزش و جوانان، راهی این تورنمت شده بود، توانست بعد از 12 سال به یک جام قهرمانی دست پیدا کند؛ گرچه جامی بی‌اهمیت از نظر فوتبال دوستان و هواداران فوتبال بود، اما اهمیت زیادی برای سرمربی تیم ملی داشت، زیرا آخرین قهرمانی که او کسب کرده بود در فصل 90-1389 با سپاهان اصفهان در لیگ برتر ایران بود.

همچنین تصمیمات وی در این تورنمت که موجب انتقادات شدید هوادارن و رسانه‌ها قرار گرفته بود، او در واکنش به این انتقادات گفت:(( فوتبال جای احترام است!)) گرچه اکثریت مردم از انتخاب‌ها و تصمیمات وی باخبرند، اما سرمربی تیم ملی ایران، هرگونه انتقاد را نسبت به خود توهین میشمارد!

همچنین قلعه‌نوعی برای اینکه جواد نکونام سرمربی استقلال شود به دوستان خود در فدراسیون سپرده بود که برای سرمربیگری در تیم آبی‌پوش تهرانی باید از وی رخصت بگیرد! وگرنه مانع سرمربی شدن جواد نکونام در استقلال می‌شود!

رفتاری که با خشم شدید هواداران استقلال و فوتبال ایران همراه شد، تا جایی که برادر جواد نکونام با انتشار استوری‌ای در اینستاگرام به این حرکت قلعه‌نوعی با تایید صحبت‌های محمد مایلی کهن که در برنامه‌ای به انتقادات شدید از قلعه‌نوعی پرداخته بود، اعتراض کرد! در نهایت جواد نکونام، بدون رخصت سرمربی استقلال شد تا رو سیاهی برای زغال باقی بماند!

مهدی طارمی در این مسابقات، با 6 گل زده، آقای گل این رقابت‌ها لقب گرفت.

در این مسابقه بر اثر برخورد بیرانوند و عزت اللهی هر دو دچار خونریزی شدند تا خاطره بازی ایران و انگلیس تکرار شود؛ علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم ملی در اثر این برخورد سنگین، با شکستگی فک و دوری چهار ماهه از میادین فوتبال مواجه شد.

اتفاق عجیب دیگر در تورنمت بی‌ارزش و درجه سه کافا، اخراج محمدحسین کنعانی‌زادگان از زمین به علت اعتراض‌های بی مورد به داور مسابقه بود؛ اخراجی که باعث دعوا شدیدی در درون زمین شد تا بازهم شاهد اتفاقات تلخ بازی با ژاپن در جام ملت‌های آسیا گذشته، برای ما ایرانیان تکرار شود.

رفتاری که نشان داد هنوز هم ترک عادت نکرده‌ایم و قرار است چند جام و قهرمانی دیگر را بخاطر بازیکنان بی‌تجربه و پراشتباه مانند محمدحسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده و... از دست بدهیم!

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار