فوتبال7

رستگاری در آتاتورک!

منچسترسیتی برای اولین بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد

1402/03/21 3:42 امیرحسین مرادی

رستگاری در آتاتورک!

پپ گواردیولا و منچسترسیتی در شبی به یاد ماندنی در تاریخ فوتبال، به رویای خود یعنی کسب سه‌گانه رسیدند؛ قبل از آن‌ها تیم رقیب و همشهری یعنی منچستریونایتد، با سر الکس فرگوسن موفق به کسب اولین سه‌گانه در تاریخ لیگ برتر انگلیس شده بود.

آنها با یک فصل موفق و پرتلاش و با بازیکنانی شایسته مانند هالند و دی‌بروینه توانستند به اولین قهرمانی خودشان در تاریخ 129 ساله خود، در رقابت‌های UCL دست پیدا کنند. آبی آسمانی‌های شهر منچستر، با پیروزی خفیف و بسیار دشوار یک بر صفر مقابل اینتر آماده اینزاگی و با گل دقیقه 68 رودری توانستند به این مقام دست پیدا کنند.

منچسترسیتی به پانزدهمین تیمی تبدیل شد که بدون شکست، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا میشود؛ جولین آلوارز به دهمین بازیکن تاریخ تبدیل شد که در یک سال قهرمان جام جهانی و لیگ قهرمانان اروپا شده است. او اولین بازیکن تاریخ است که در یک سال، سه‌گانه و جام جهانی را برده است، همچنین ورزشگاه آتاتورک برای دومین بار میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا بود، جالب اینکه در مرتبه قبلی هم فینال بین دو تیم از ایتالیا و انگلیس بود.(2005، لیورپول - میلان)

آقای نابغه، پپ گواردیولا در 15 سال حضورش در دنیای مربیگری، توانست 35 عنوان قهرمانی به دست بیاورد که این عنوان شامل سه لیگ قهرمانان اروپا، پنج پرمیر لیگ، 3 لالیگا و 3 بوندوسلیگا و.. میشود.

با توجه به حضور هالند در لیست چهارنفره توپ طلا 2023، این بازیکن با قهرمانی در UCL شانس خود را برای دریافت این جایزه دو برابر کرد! همچنین رودری، زننده گل اولین قهرمانی سیتیزن‌ها در رقابت‌های UCL، این بازیکن منچسترسیتی همچنان ۱/۴ از حقوق خودش را به خیریه‌های اسپانیایی واگذار میکند.

چند نکته جالب درمورد رودری که خودش قبلا گفته و منتشر شده:(( او ثروت آنچنانی، ماشین لوکس و…. ندارد ( ماشینش یک اوپل کورسای قدیمی است و معتقد است ماشین کارش این است تا فرد را از نقطه A به B ببرد و مهم نیست چه چیزی رخ دهد رودری در شبکه‌های اجتماعی اکانت ندارد و همچنان دانشجو است و درکنار فوتبال در رشته مدیریت تجاری و اقتصاد، تحصیل میکند و منتظر است تا فوتبال وی تمام شود تا در رشته تحصیلیش فعالیت کند.

نکته جالب این قهرمانی این است که تعداد قهرمانی‎‌های تمامی تیم‌های لیگ جزیره در UCL، بلاخره پس از چندین سال، اختلافش را با رئال مادرید به عدد یک رسانده است!

نکته جالب قابل توجه ماجرا این بود اینتر بلافاصله بعد از پایان بازی، قهرمانی منچسترسیتی را تبریک گفت و با انتشار توییتی از بایکنانش بابت این بازی زیبا با متن ( سرت رو بالا نگه دار و به خودت افتخار کن! ) از آن‌ها تجلیل کرد. بازیکنان اینتر در لحظاتی که شاگردان پپ روی استیج می‌رفتند، در کنار چمن حضور داشتند. چه زیباست که ماهم این احترام را در تمام مراحل زندگی خود رعایت کنیم تا دنیای زیباتری داشته باشیم.

کیسه پول هم گل زد، هم قهرمان سه گانه شد!

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار