فوتبال7

مرگ تدریجی یک رویا، بدرود کاپیتان!

کریم بنزما، مهاجم رئال مادرید پس از 14 سال این تیم را ترک کرد..

1402/03/15 3:47 امیرحسین مرادی

مرگ تدریجی یک رویا، بدرود کاپیتان!

در نوزدهمین روز از زمستان سرد و سوزناک در فرانسه، بهار جدیدی در خانواده الجزایری الاصل کریم مصطفی بنزما، با تولد وی در سال 1987 آغاز شد؛ بنزما که در لیون دنیا آمد، کار خود را در سال 2005 با باشگاه فوتبال المپیک لیون آغاز کرد و به‌طور پراکنده در سه قهرمانی لیگ 1 سهیم شد. در سال 2008، او به عنوان بهترین بازیکن لیگ انتخاب شد و در تیم منتخب سال قرار گرفت و برترین گلزن لیگ شد. در سال 2009، بنزما سوژهٔ نقل‌وانتقالات فوتبال فرانسه در آن زمان بود و با قراردادی به ارزش 35 میلیون یورو به رئال مادرید پیوست. او پس از تلاش برای تثبیت خود در اولین فصل خود، در نهایت به نرخ گلزنی ثابتی در باشگاه دست یافت. به ویژه اینکه در کنار کریستیانو رونالدو و گرت بیل که بی‌بی‌سی نامیده می‌شوند، عضوی از مثلثی بود که چهار قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را از سال 2014 تا 2018 به‌دست‌آورد.

پس از جدایی رونالدو در سال 2018 پس از فینال کیف، بنزما از موقعیت 9 کاذب به یک مهاجم منفرد تبدیل شد. او به مدت چهار سال متوالی از سال 2018 تا 2022 در تیم منتخب لالیگا قرار گرفت، دوبار بهترین بازیکن لالیگا و برای اولین‌بار در سال 2022، جایزه پیچیچی را از آن خود کرد؛ در فوتبال اسپانیا این جایزه هر ساله به بهترین گل‌زن فصل لالیگا و لالیگا 2 از طرف روزنامه مارکا اهدا میشود؛ نام این جایزه از روی بازیکن اتلتیکو بیلبائو یعنی رافائل مورنو پیچیچی انتخاب شده است و لیونل مسی، اسطوره سابق بارسلونا با 8 پیچیچی، رکورددار دریافت این جایزه است؛ همچنین لیونل مسی، آلفردو دی استفانو و هوگو سانچز دو اسطوره باشگاه رئال مادرید، سه بازیکنی هستند که در چهار فصل پیاپی، برنده این جایزه شدند.

کریم بنزما، سال 2022 را با کسب پنجمین عنوان خود به عنوان بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا به پایان رساند؛ او همچنین در 17 اکتبر سال گذشته بالاتر از دی بروینه و سادیو مانه، موفق به کسب توپ طلا 2022 فوتبال جهان شد.

او در طول دوران خود در رئال مادرید موفق به انجام 643 بازی، 353 گل و 165 پاس گل شده است؛ او دومین گل زن برتر و دارای بیشترین پاس گل در تاریخ باشگاه رئال مادرید است، وی با کهکشانی‌ها موفق به کسب 25 قهرمانی شده است و از این جهت با اسطوره سابق رئال مادرید یعنی مارسلو، برابری میکند. بنزما در مادرید، یک‌بار بهترین بازیکن سال یوفا، چهاربار بهترین بازیکن سال رئال مادرید، دوبار بهنرین بازیکن فصل لالیگا را کسب کرده است.

کاپیتان 35 ساله و پیشین رئالی ها که پیش تر با پیشنهاد 400 میلیون یورویی الاتحاد عربستان مواجه شده بود، مبلغ قرارداد و آپشن‌های قرارداد با توجه به سن وی (35 سال) و عدم شرایط آمادگی بدنی کافی او را وسوسه ترک شهر مادرید به مقصد ریاض کرد؛ وی در حالی این پیشنهاد شگفت انگیز را قبول کرد که پیش تر در مصاحبه های اخیر خود با مطبوعات اعلام کرده بود که قصد بازنشستگی را در رئال مادرید دارد و تمامی خبرها را در مورد پیوستنش به الاتحاد را تکذیب کرده بود؛ او در مورد این پیشنهاد آسیایی به نزدیکان خود گفته بود که نمیتواند از پیشنهاد 400 میلیون یوریی عربستانی‌ها به سادگی عبور کند، به گفته رسانه های اسپانیا، بنزما به طور رسمی روز چهارشنبه به الاتحاد عربستان می‌پیوندد.

حالا باید دید که با این ریخت‌ و پاش‌های عربستانی‌ها و انقلاب جدید دنیای فوتبال چه آینده‌ای در انتظار بازیکنانی همچون لیونل مسی، سرخیو راموس، انگولو کانته و.. میباشد؟

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار