فوتبال7

خداحافظ نسل طلایی فوتبال جهان!

با پایان یافتن اکثر لیگ های جهان، بازیکنان مشغول ترک باشگاه خود هستند اما..

1402/03/14 2:38 امیرحسین مرادی

خداحافظ نسل طلایی فوتبال جهان!

با پایان یافتن اکثر لیگ‌های فوتبال در جهان، بازیکنان، مشغول نقل انتقال بین باشگاه‌ها هستند؛ اما برخی از این انتقالات برای هواداران مستطیل سبز، تلخ و دشوار است. تابستان داغ 2023 با نقل انتقالات، داغ‌تر هم میشود.

در لیگ فرانسه، با اعلام گالتیه، سرمربی PSG در کنفرانس خبری قبل از بازی با کلرمون اعلام کرد که فوق ستاره آرژانتینی این تیم یعنی "لیونل مسی"، پس از دو فصل این تیم را ترک میکند؛ این ستاره آرژانتینی در دو فصل ناکام و پرحاشیه در شهر پاریس، دورانی را آغاز کرد که انتظارات زیادی را برای او پس از دوران طلایی در بارسلونا به همراه داشت. او در 74 مسابقه برای پاریسی‌ها توانست 32 گل و31 پاس گل به ثمر برساند و نتوانست انتظارات هواداران را برآورده کند. هواداران با هو کردن او و نیمار، دیگر ستاره پاریسی‌ها، خواهان جدایی این دو بازیکن شدند؛ مسی با آمدن خود به پاریس، توانست تاثیر اقتصادی مثبتی بر این باشگاه بگذارد و در بازه دو ساله ارزش بازار باشگاه را از 2.5 میلیارد دلار در سال 2021 به 4.2 میلیارد دلار در حال حاضر رسانده است. علت اصلی این افزایش ارزش باشگاه، قراردادهای اسپانسری بوده است. از الهلال عربستان و بارسلونا به عنوان تیم آینده وی نام برده میشود.

دیگر بازیکنی که از این تیم پاریسی جدا میشود، "سرخیو راموس" اسپانیایی، مدافع سابق رئال مادرید است؛ این مدافع 37 ساله در توییتر در 1 ژوئن اعلام کرد که بازی PSG در مقابل کلرمون، آخرین بازی وی برای این تیم است؛ او با گل زنی در بازی آخر خود برای این تیم، در 57 بازی، 5 گل و 2 پاس گل به ثمر رسانده است. از النصر عربستان و رئال مادرید به عنوان تیم آینده وی نام برده میشود. گالتیه، سرمربی این فصل پاریسی‌ها از جمع آن ها در پایان فصل جدا خواهد شد.در لیگ ایتالیا، زلاتان ابراهیموویچ در پایان فصل میلان را ترک خواهد کرد، باشگاه میلان در نظر دارد در 4 ژوئن در آخرین مسابقه فصل خود در سری‌آ، مراسمی با حضور هواداران در سن‌سیرو برای خداحافظی این اسطوره برگزار کند. زلاتان 43 ساله هنوز تصمیمی برای خداحافظی از مستطیل سبز نگرفته است! گفتنی است باشگاه مونزا ایتالیا و الشباب عربستان برای به خدمت گرفتن وی، اقدام خواهند کرد.

در اسپانیا، با اعلام رسمی باشگاه رئال مادرید، مارکو آسنسیو پس از 7 سال، کهکشانی‌ها را ترک میکند؛ مارکو آسنسیو، 17 جام در رئال مادرید کسب کرده است، این جام ها شامل 3 جام لیگ قهرمانان، 4 جام باشگاه‌های جهان، 3 سوپرکاپ اروپا، 3 لالیگا، 1 کوپا دل ری و 3 سوپرکاپ اسپانیا میشود؛ وی در 285 مسابقه، 61 گل برای این تیم به ثمر رسانده است.

دیگر بازیکنی که از این تیم جدا خواهد شد، ادن هازارد، این ستاره سابق بلژیکی در پایان ماه ژوئن است، وی در دوران حضور خود در چلسی اعلام کرد که به رئال مادرید، علاقه‌مند است؛ اما به علت بسته بودن پنجره نقل انتقالاتی، دو فصل دیگر برای چلسی به میدان رفت؛ حضور او در رئال مادرید به مصدومیت های شدید و پی در پی ختم شد، پزشکان باشگاه به او اعلام کردند که وی نیاز به عمل جراحی دارد اما او این عمل جراحی را را برای دفعات متعدد به تعویق انداخت و سرانجام با عمل جراحی و گذراندن دوران نقاهت به تمرینات برگشت اما کارلو آنچلوتی با عدم اعتماد به وی، بر روی نام او قلم قرمز کشید تا هازارد، نیمکت نشین مطلق مادریدی‌ها نام بگیرد و تا امروز به صورت توافقی و با بخشیدن نصف دستمزد خود، از جمع کهکشانی‌ها جدا شد. وی در 76 بازی تنها 7 گل به ثمر رساند! این احتمال هم وجود دارد که کریم بنزما، فوق ستاره مادریدی‌ها در هفته پایانی لالیگا از هواداران خداحافظی کند و به الاتحاد عربستان برود! رئال مادرید با این حال به سراغ هری کین و کای هاورتز و بابی فیرمینو در پنجره نقل انتقالاتی پیش رو خواهد رفت. بلینگهام هم از دورتموند پیش تر به رئال مادرید پیوسته بود.

پنجره نقل‌ و انتقالات لیگ برتر انگلیس روز جمعه 20 خردادماه باز خواهد شد و روز پنجشنبه 10 شهریور بسته می‌شود. پنجره نقل‌ و انتقالات لالیگا اسپانیا، بوندسلیگا آلمان و سری آ ایتالیا نیز در روز جمعه 10خرداد باز می‌شود و روز پنجشنبه 10 شهریور بسته خواهد شد. پنجره نقل‌وانتقالات لیگ 1 فرانسه همزمان با لیگ‌های دیگر باز خواهد شد اما یک روز زودتر یعنی چهارشنبه 9 شهریور بسته خواهد شد.



میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار