فوتبال7

پیش بازی دربی منچستر در فینال جام حذفی انگلیس!

فینال قدیمی ترین کاپ جهان، FA CUP انگلیس بین دو همشهری..

1402/03/12 23:19 امیرحسین مرادی

پیش بازی دربی منچستر در فینال جام حذفی انگلیس!

3 ژوئن , بعد از ظهرِ شنبهِ داغ فوتبال انگلیس ، فینال جام حذفی این کشور را به خودش میبیند. بازی با سوت پُل تیرنی آغاز میشود ، او قبل از این فینال، یک بازی مهم دیگر را برای سیتیزن‌ها در فصل 20/21، بازی فینال جام اتحادیه بین منچسترسیتی و تاتنهام را قضاوت کرده بود که با نتیجه 1-0 به سود آبی پوش‌‌‌های منچستر به قهرمانی این تیم ختم شد.

فینال FA کاپ ؛ بازی ای که بین قرمز و آبی آسمانی‌های شهر منچستر برای گرفتن یک جام مهم دیگر برای اضافه شدن به کلکسیون افتخارات دو باشگاه در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار میشود.

منچسترسیتی ، قهرمان این فصل لیگ برتر انگلیس و بازیکنانی مانند هالند و دی‌بروینه و سودای سه‌گانه همراه پپ و شیاطین‌سرخُ و بازیکنانی مانند برونو فرناندز و داوید دخیا با فصلی موفق و کسب سهمیه UCL اما پرحاشیه با تن‌هاخ هلندی به جذابیت‌های این بازی اضافه میکند.

هنگامی که از پپ در کنفرانس خبری قبل از بازی راجب تن‌هاخ پرسیده شد او پاسخ داد:(( او حرفه ما را به بهترین شکل ممکن نشان می‌دهد. نمی‌توانم بگویم که ما با هم دوست هستیم، ما زیاد با هم در ارتباط نیستیم، اما فکر می‌کنم یونایتد یک مربی استثنایی برای چندین و چند سال دارد.)) همچنین از همتای او در کنفرانس خبری قبل بازی، از فینال FA CUP پرسیده شد و او گفت:(( من خیلی هیجان‌زده هستم و در فینال‌های جام حذفی زیادی در هلند به عنوان بازیکن و به عنوان مربی بازی کردم و همیشه تجربیات فوق‌العاده‌ای بود. و اکنون اینجا جایی است که باید باشیم. ومبلی به نظرم احتمالا بهترین ورزشگاه جهان است و حضور در فینال جام حذفی واقعا هیجان‌انگیز است.))

اولین فینال تمام منچستری تاریخ فوتبال انگلیس ، نگرانی نبود قطار را برای حمل و نقل هواداران دو تیم را به همراه دارد! ۱۳هزار لوکوموتیو ران انگلیسی درست روز فینال حذفی در انگلیس دست به اعتصاب میزنند تا نگرانی‌های هواداران را برای حمل نقل به ومبلی دو چندان کنند.

یونایتدی ها فینال را با یک دلخوشی یعنی برگشت مدافع فرانسویشان، رافائل واران آغاز میکنند، او قبل از بازی در مصاحبه‌ای برای غول نروژی یعنی هالند کری خواند و گفت:(( چرا باید از او بترسم؟!))

آنها میتوانند مانند بازی برگشت لیگ ، با پیروزی مقابل همشهری سر سختشان به ۱۳ امین قهرمانی در FA کاپ دست پیدا کنند ؛ قهرمانی ای که فاصله آنها را با پر افتخارترین تیم این رقابت‌ها یعنی آرسنال به عدد یک میرساند.

منچسترسیتی میتواند با قهرمانی در این رقابت‌ها، تعداد قهرمانی‌های خود را با استون ویلا با ۷ قهرمانی، برابر کند.

جذابیت‌های این بازی ها از سال 1871 یعنی 152 سال پیش در فوتبال انگلیس پا‌برجا بوده و به قدیمی ترین جام جهان معروف است!

حالا باید دید که در جهنم داغ ومبلی کدام تیم منچستری از این دربی خوشحال بیرون می‌آید..؟

این بازی فردا راس ساعت 17:30، در ورزشگاه ومبلی برگزار میشود.

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار