فوتبال7

در بدترین فصل خود ، سویا باز هم قهرمان لیگ اروپا شد!

سویا برای هفتمین بار قهرمان لیگ اروپا شد

1402/03/11 17:47 امیرحسین مرادی

در بدترین فصل خود ، سویا باز هم قهرمان لیگ اروپا شد!

در 31 May ، یعنی آخرین روز بهاری اروپا ، درست در ساعات اولیه تابستان ، سویا هفتمین قهرمانی لیگ اروپا خود را جشن گرفت. آن ها همینطور در سال های 2006، 2007 ،2014، 2015، 2016، 2020 و 2023 موفق به کسب این جام شدند.

در کنفرانس قبل از بازی آقای خاص سرمربی آس رم با تمجید از سویا گفت:(( سویا متخصص لیگ اروپاست ولی ما میجنگیم.)) همتای او در سویا یعنی خوزه لوئیز مندیلیبار با تمجید از مورینیو گفت:(( تجربه مورینیو با من قابل مقایسه نیست.))

پیش از بازی، اولترا‌‌‌های تیم اسلاسک کراکوف لهستان که با دشمنی و کینه قدیمی خود از سویا، به بوداپست آمدند تا از هواداران سویا با مشت و لگد پذیرایی کنند؛ علت دشمنی آنها از هم به درگیری 10 سال گذشته میان هواداران دو تیم برمیگردد، دست کم سه نفر مجروح و هفت نفر دستگیر شدند؛ هویت دو نفر از مجروحان، یک هوادار اسپانیایی سویا و یک هوادار سوئدی رم اعلام شده است. اما هر هفت هوادار دستگیر شده لهستانی هستند.

بازی با سوت آنتونی تیلور انگلیسی در مقابل چشمان 61،476 تماشاگر در ورزشگاه پوشکاش آرنا شهر بوداپست مجارستان آغاز شد. بازی در 90 دقیقه پر تب‌تاب با تساوی 1-1 به اتمام رسید؛ گل رم را دیبالا و گل سویا را مانچینی، دفاع رم با یک گل به خودی کار را به تساوی کشاند و در 30 دقیقه وقت اضافه کسل کننده به ضربات پنالتی کشیده شد. سویا در ضربات پنالتی با درخشش ستاره مراکشی خود یعنی "یاسین بونو" با برتری 4-1 به قهرمانی دست پیدا کرد.

آنتونی تیلور، دیشب در یک بازی پر تنش، 13 کارت زرد از جیب خود خارج کرد و تنش‌ها در حدی بود که اعضای کادرفنی رم یک بار مجبور شدند مورینیو را کنار بکشند تا برخورد جدی‌تری رخ ندهد. در نهایت کار به جایی رسید که او پس از پایان بازی به پارکینگ ورزشگاه رفت تا شخصا با داور برخورد کند، هنگامی که تیلور قصد داشت سوار ماشین شود تا ورزشگاه را ترک کند، مورینیو خطاب به او فریاد زد:(( این رسوایی است مرد، این یک رسوایی است؛ این شیادی است؛ گمشو بیرون! مبارکت باشد؛ این افتضاح و رسوایی لعنتی است!)) گفتنی است که مورینیو ممکن است از سوی یوفا با محرومیت و جریمه سنگینی مواجه شود.

او پس از اهدای مدال توسط رییس یوفا، مدال را به سمت هوادار نوجوان رمی پرتاب کرد تا وی تنها هوادار خوشحال رم در جهان لقب بگیرد. روزنامه‌های اسپانیا به هفتمین قهرمانی سویا و روزنامه‌های ایتالیا به عدم موفقیت آس رم پرداختند.

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار