فوتبال7

سمفونی 101 در جهنم آزادی!

ساعت هایی قبل از دربی تهران! تب و تاب انتقام یا تکرار یک قهرمانی؟

1402/03/10 15:41 امیرحسین مرادی

سمفونی 101 در جهنم آزادی!

شاید 99 درصد هواداران فوتبال ایران، منتظر بازی جذاب امروز یعنی دربی پایتخت باشند، این بازی جذاب راس ساعت 19:45 به وقت ایران در ورزشگاه آزادی با سوت اشکان خورشیدی آغاز میشود، نکته جالب قبل از این بازی عدم قضاوت این داور کهنه کار به دلیل نداشتن آمادگی جسمانی برای قضاوت در لیگ برتر ایران بود.

پرسپولیس با یک قهرمانی سخت در لیگ، با حریفانی مانند سپاهان و استقلال، حالا با یحیی‌ گل‌محمدی به دنبال کسب دومین جام خود در طول دو هفته میباشد، او قبل از این بازی در کنفرانس خبری حریف خود را تیمی قابل احترام و شایسته‌ای دانست و گفت : هدف اصلی ما گرفتن جام حذفی است، تمرکز اصلی ما روی تمرین و تعویض‌های فردا است، امیدوارم دربی به اما و اگر و پنالتی نکشد. او همچنین راجب داور این مسابقه گفت: امیدوارم داور بهترین فرد تصمیم گیرنده در زمین باشد. همچنین راجب آینده گل‌محمدی در کنفرانس خبری از او پرسیده شد که وی اعلام کرد که با پرسپولیس یک سال دیگر قرارداد دارد.

اما در آن سمت تهران بزرگ، در محله ارم نشست خبری سرمربی استقلال در مجموعه ورزشی ناصر حجازی برگزار شد، زرندی مدیر رسانه‌ای باشگاه آبی پوش تهرانی قبل از نشست خبری ساپینتو اعلام کرد که قرارداد این مربی در آستانه تمدید است، ساپینتو دیروز با حمله به مدیران استقلال در کنفرانس خبری اعلام کرد که کادرفنی و بازیکنان 7 الی 8 ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند و امروز مدیریت استقلال با پرداخت 15 درصد از مطالبات اعضای باشگاه استقلال، قبل از بازی بزرگ دربی تیم را شارژ مالی کرد تا با روحیه بیشتری به میدان بروند. ساپینتو همچنین افزود: سخت است که بخواهیم روی کارمان تمرکز کنیم و خیلی خسته‌ایم اما ذهن‌مان را روی بازی دربی گذاشته‌ایم تا فینال را ببریم.

او در کنفرانس خبری از احترام به حریف صحبت کرد; او گفت احترام زیادی برای پرسپولیس قائلم و این تیم را به خوبی آنالیز کرده‌ایم، با تمام وجودمان برای این فینال می‌جنگیم و 100% مطمئنم این فینال را می‌توانیم ببریم. او همچنین راجب داور این مسابقه گفت: داوران قهرمانی را از ما گرفتند، داوران فرصت تشکر کردن را به من نمی‌دهند و من فقط "داور منصف" می‌خواهم، اشتباهات داوری را یادمان نمی‌رود.

لئوناردو پریرا از پرسپولیس و کوین یامگا از استقلال، غایبان قطعی دربی 101 پایتخت هستند.

پرسپولیس در این فصل در ۲ تقابل خود با استقلال، یک تساوی ۲-۲ و یک پیروزی یک بر صفر کسب کرده است، شاگردان گل‌محمدی با عبور از ون‌پارس(در ضربات پنالتی)، سپاهان، گل‌گهر و هوادار به فینال این رقابت‌ها رسیده‌اند. در سمت دیگر نیز آبی‌ها، تراکتور، ملوان، پارس جنوبی و نساجی را از پیش رو برداشته‌اند و با نتایج درخشان چند هفته اخیر خود، دارای انگیزه بالایی برای کسب دومین جام با سرمربی پرتغالی خود می‌باشند.

استقلال ساپینتو در 4 بازی خود در ورزشگاه آزادی، 18 گل به ثمر رسانده است و در سه بازی قبلی خود در جام حذفی، کلین‌شیت کرده است. پرسپولیس در چهار بازی اخیر خود در ورزشگاه آزادی موفق به پیروزی شده و در 6 بازی اخیر خود هیچ گلی در جریان بازی دریافت نکرده است، آنها همچنین در چهار بازی اخیر خود در جام حذفی موفق به کلین‌شیت نشده‌اند.

نکته جالب توجه این دیدار، خداحافظی وریا غفوری، اسطوره باشگاه استقلال از دنیای فوتبال و حضور بازیکنان سابق دو تیم برای حمایت از تیم محبوب خود در ورزشگاه آزادی است.

باید دید تقابل دو تیمی که هر یک در این فصل یک جام را کسب کرده‌اند، نهایتا به سود کدام تیم به پایان می‌رسد؛ استقلال مخوف ساپینتو یا پرسپولیس آماده گل‌محمدی؟

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار