فوتبال7

روز سیاه دیگر برای فوتبال اسپانیا , مستایا وینیسیوس را دچار جنون کرد!

اتفاقات تلخ و نژادپرستانه در بازی رئال مادرید و والنسیا !

1402/03/01 13:3 امیرحسین مرادی

روز سیاه دیگر برای فوتبال اسپانیا , مستایا وینیسیوس را دچار جنون کرد!

در روز گذشته یعنی 21 May , رئال مادرید در مستایا مقابل یکی از کاندید های سقوط یعنی والنسیا قرار گرفت , هواداران والنسیا از بدو ورود ستاره برزیلی رئال مادرید شروع به توهین های نژاد پرستانه کردند تا جایی که این اتفاقات تلخ منجر به توقف بازی توسط داور و ناظر بازی شد.

تنش ها و درگیری ها در بازی تا جایی پیش رفت که منجر به اخراج یک هوادار نژاد پرست والنسیا از ورزشگاه خانگی والنسیا شد! وینی از ناراحتی زیاد اعلام کرده بود که نمیخواهد دیگر بازی کند! در انتهای بازی وینیسیوس جونیور با دستش عدد 2 را به نشانه سقوط والنسیا به لالیگا 2 به هواداران این تیم نشان داد تا تنش های بازی به اوج خود برسد و نتیجه این تنش ها اخراج وی با کارت قرمز داور از زمین مسابقه بود , البته او اطلاعی از جدول نداشت زیرا والنسیا با برد مقابل تیم مادریدی تا رتبه 13 لالیگا صعود کرد تا برای بقا امیدوار باشد.

آنها با شعارهای ( احمق ) ( میمون ) ( وینیسیوس برو بمیر ) تا جایی پیش رفتند که این بازیکن به علت این شعار های نژاد پرستانه با چشمانی اشک بار زمین را ترک کرد. وینی بعد بازی با یک استوری خطاب به لالیگا و .. گفت : ( اینجا جایزه نژاد پرستی اخراج است، اینجا فوتبال نیست اینجا لالیگاست! )

کارلو آنچلوتی سرمربی رئال مادرید بعد از بازی گفت : ( این لیگ مشکل نژاد پرستی دارد، آن ها نمی توانند در هر استادیوم وینیسیوس را میمون خطاب کنند و آخر هم به این خاطر که او واکنش نشان می دهد او را اخراج کنند، بازی باید متوقف می شد. )

وینی در اظهار نظر جدید خود گفت : ( این اولین بار نه ، دومین بار نه سومین بار بود! نژاد پرستی در لالیگا به یک امر طبیعی تبدیل شده است ، فدراسیون و حریفان آن را تشویق می‌کنند! من واقعا متاسفم ، لیگی که یک زمانی به رونالدینیو ، رونالدو ، کریس رونالدو و مسی تعلق داشت اکنون متعلق به نژاد پرستان است! امروز در برزیل ، اسپانیا یک کشور نژاد پرست شناخته می‌شود! متاسفانه برای هر اتفاقی که هر هفته میفتد هیچ دفاعی از خود ندارم اما من قوی هستم و تمام راه های علیه نژاد پرستان را طی خواهم کرد حتی خیلی دور از اینجا.)

تباس رییس لالیگا پس از اظهارات وینیسیوس واکنش نشان داد و گفت : ( تو وظایف لالیگا در قبال نژادپرستی رو نمیدانی! ما دو بار سعی کردیم تو تاریخ های تعیین شده در یک جلسه دوستانه این را به تو توضیح بدهیم ولی خودت به جلسه نیامدی. قبل از اینکه به لالیگا حمله و توهین کنی باید از وظایف دو طرف برای مبارزه با نژادپرستی آگاه باشیم!)

البته تنها لالیگا از مشکل نژاد پرستی رنج نمیبرد زیرا لیگ هایی مانند لیگ جزیره انگلیس , لیگ لوشامپیونه فرانسه و لیگ هلند و .. هستند که دارای این مشکل هستند.

به امید جهانی فارغ از هر رنگ و نژاد!

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار